The Harver Group Management Kundesenteret verden 2015: Innovasjoner og trender i kundekontakt!

Forrige uke var Harver under hendelsen tredagers Call Center verden i Berlin. Mer enn 7500 besøkende deltok fair og mer enn 250 selskaper funnet seg selv med sine boder på messen. Vi beskriver høydepunktene og noen falt på oss. Hva nye innovasjoner og trender er i kundekontakt?

Hvor alle snakker om

  • Omni kanalen er trenden som du ser overalt i aksjemarkedet, er det forventet at dette blir stadig viktigere
  • Ny teknologi var fremtredende blant Video Ident arvato og venter app virtuelle Q
  • Investering i ansatte får mer oppmerksomhet og er ofte på dagsorden
  • Markedsføring er en helt annen retning, fokus flyttes til Markedsføringsstøtte
  • Konkurransen i bransjen er fremdeles hovedsakelig på pris, men kvalitet og innovasjon er også hyppige temaer av samtale

Nye

Arvato ble lansert i oktober 2014 sin nye verktøyet Video Ident: denne nye teknologien gjør det mulig å identifisere deg gjennom videochat. Tre tyske banktjenester institusjoner sette verktøyet for øyeblikket. Folk kan lett slutte en bankkonto på avstand, de ikke lenger trenger å komme identifisere seg med kostnads- og tidsbesparelser.

Virtuelle Q, venter programmet, sparer tid og særlig penger via smartphone. Programmet setter forbrukere i en kø uten aktive telefonlinjen forblir åpen. Begrepet brukes nå hovedsakelig i kontakt sentre samt restauranter og butikker sette programmet.

Nuance tilbyr talegjenkjenning for mange bedrifter i verden av kundekontakt. Virtuelle agenter forstår problemet med klienten og sende den til den aktuelle levende agenten. Nyanse tale teknologier brukes også i mange andre sektorer, for eksempel i den nye oppdateringen av iOS som er en nederlandsk versjon av Siri og den nye ING app som du kan styre stemme.

Humanify, en del av TeleTech er et program som gir forbrukerne med personlig kundeservice. Alle kanaler og støtte evner i et selskap kommer sammen i app der forbrukeren kan lett finne en løsning med hans problem. Hvis dette mislykkes, kan han velge kanalen som det kommer i kontakt med den rette agenten. Forbrukerne kan dele bilder og videoer med agenten for å raskt gjøre problemet klart. Andre næringer passer den stadig økende. Tenk på Weight Watchers hvor forbrukerne kan lett få kontakt med sin coach.

Over innovasjoner er bare noen eksempler på alle 250 selskaper som var til stede under CCW men gir du glimt av noen nye og innovative trender og utviklinger innen kunde kontakt.